Operatoriai lopo skyles – SMS reklama brangsta
Reklaminės SMS žinutės Lietuvoje yra bene pigiausios visame regione, tačiau, kaip žada jų tiekėjai, taip bus neilgai – mobiliojo ryšio tiekėjai ėmėsi priemonių, kurios ne tik leis sumažinti klientų gaunamų nepageidaujamų žinučių kiekį, bet ir leis patiems operatoriams uždirbti.
Reklaminės SMS žinutės Lietuvoje yra bene pigiausios visame regione, tačiau, kaip žada jų tiekėjai, taip bus neilgai – mobiliojo ryšio tiekėjai ėmėsi priemonių, kurios ne tik leis sumažinti klientų gaunamų nepageidaujamų žinučių kiekį, bet ir leis patiems operatoriams uždirbti.
Reklaminės SMS žinutės Lietuvoje yra bene pigiausios visame regione, tačiau, kaip žada jų tiekėjai, taip bus neilgai – mobiliojo ryšio tiekėjai ėmėsi priemonių, kurios ne tik leis sumažinti klientų gaunamų nepageidaujamų žinučių kiekį, bet ir leis patiems operatoriams uždirbti.
SMS žinutės, kaip mėgsta pabrėžti jų siuntimo paslaugas teikiančios bendrovės, yra viena efektyviausių rinkodaros priemonių, mat jos beveik visada perskaitomos. Kartu tai ir viena labiausiai vartotojus erzinančių reklamų.
Iš dalies dėl šios priežasties – o tuo pačiu ir dėl verslo perspektyvų – Lietuvos mobiliojo ryšio bendrovės pernai pradėjo blokuoti savo klientams iš kitų tinklų per programas masiškai siunčiamas žinutes (angl. application to person, A2P).
Prieš porą metų veiksmų ėmėsi UAB „Bitė Lietuva“, pernai sandariai savo sistemas apsaugojo UAB „Tele2“.
Gruodį apie planuojamą blokavimą savo partneriams pranešė ir UAB „Omnitel“, tiesa, VŽ žiniomis, techniškai tai bus įgyvendinta tik pavasarį.
Kol mobiliojo ryšio tiekėjai nebuvo pasirūpinę apsauga, neretai Lietuvos vartotojus SMS žinutės pasiekdavo iš užsienio – Europos ar tolimesnių šalių operatoriai net ir susimokant tarptinklinio ryšio mokestį buvo pigesni nei Lietuvos.
Pavyzdžiui, pati „Omnitel“ už žinutes savo klientams, perkant jų daugiau nei 50.000, prašo 1,7 euro centų. Tačiau SMS žinučių siuntimo bendrovės neslepia – net nereikia sudarinėti sutarčių Indijoje, užtenka Europos operatorių, kad „Omnitel“ klientams šias žinutes būtų galima siųsti kelis kartus pigiau.
Savo ruožtu su „Bite“ ir „Tele2“ bendrovės jau priverstos pasirašyti sutartis ir mokėti tiek, kiek operatoriai prašo. Kaina, atsižvelgiant į kiekį, svyruoja apie 1 euro centą.
Kita galimo SMS reklamos brangimo priežastis – pakankamai žemas kainų lygis. Pasak UAB „Vertex“, vienos didžiausių paslaugos teikėjų, kai kurie operatoriai jau suteikia indikacijų, kad kainos didės. Tai nestebina, nes, pavyzdžiui, Latvijoje SMS siuntimas brangesnis daugiau nei dvigubai, Estijoje – kelis kartus.
Tiesa, VŽ visos trys mobiliojo ryšio bendrovės neigė, kad šiuo metu turi planų didinti paslaugos įkainius, kita vertus, visos jos pabrėžia, jog kaina priklauso nuo kliento įsipareigojimų.
Kitas dalykas – VŽ oficialiai pateikti (arba operatorių tinklapiuose skelbiami įkainiai) yra reikšmingai didesni nei sumos, kurias moka SMS reklamos teikėjai. Pastarieji savo ruožtu kalba apie tai, kad pasirašant naujas sutartis operatoriai prašo mokėti daugiau.
« Į sąrašą